25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

The Witcher

A lengyel CD Project Red első játéka egy ígéretes RPG lesz, többszálú történettel, egyszerű harcrendszerrel.

Írta: Dino 3 hozzászólás

Bár nem vagyok az RPG játékok megszállott rajongója, a tavalyi Games Conventionön mégis felfigyeltem a lengyel CD Projekt Red fejlesztésében készülő The Witcherre, mely egyéni megoldásaival igencsak ígéretes játéknak tűnt. A legutóbbi lipcsei kiállításon ismét szerencsém volt részt venni az igen alapos bemutatón, melyen az általános bevezetés után a történetről, a harcrendszerről és a grafikáról esett szó. Lássuk, mire számíthatunk a 2003 szeptemberében elkezdett, és az ígéretek szerint jövő év tavaszán végre megjelenő játékban!

A főhős Geralt, az ún. „witcher”-ek egyike. Gyerekkorától kezdve arra nevelték, hogy szörnyeket irtson, a tökéletes gyilkológéppé váláshoz pedig mágikus kísérletekben is részt vett. Ezek révén természetfeletti reflexekre tett szert, képes a sötétben látni, ráadásul az öregedés is elkerüli (ennek ellenére fehér hajjal láthatjuk). A történet kezdetén eszméletlen állapotban találkozunk vele, és kiderül, hogy emlékezetét is elveszítette. A sztori során aztán akaratán kívül belekeveredik a hatalomért folyó harcba. A játék hátteréül az Andrzej Sapkowski lengyel fantasy-író által megteremtett kissé sötét világ szolgál, melyet a fejlesztők a fantasy világok felnőtteknek szánt verziójának aposztrofálnak. Ebben a világban nincs éles határ a jó és rossz között, főhősünkkel gyakran igyekeznünk kell a kisebbik rosszat választani. A választásokon pedig igen sok múlik: sokszor csak órákkal később derül ki, hogy egy döntésünknek milyen következményei lesznek. A prezentáció során bemutatott helyzetben például egy elfogott gazfickó sorsáról kellett döntenie Geraltnak. Ha kivégzi, nem jut hozzá néhány extra információhoz, ha viszont útjára engedi, rejtekhelyük kerül veszélybe az illető miatt. Az ilyen és ehhez hasonló döntésektől függően aztán a játékmenet nem lineárisan halad előre a háromféle befejezés egyike felé.

Sok szerepet kapnak az NPC-k is, a játékban összesen több mint 2000 oldalnyi szövegre számíthatunk a száznál több karakterrel való beszélgetések során. A várhatóan több mint 100 kisebb-nagyobb küldetés hat fejezetre tagolva legalább 30 órányi játékidőt ígér, de a további alküldetésekkel együtt akár további 50 órát tölthetünk el a játékkal. Főhősünk az RPG stílusnak megfelelően fejlődni fog: több mint 250 különleges képesség vár majd ránk a The Witcherben. A sztori előrehaladását segítik az átvezető jelenetek is, ezek nagyobbik része a játék engine-jével készült, és moziszerű látványvilágot ígérnek. (Ez a bemutatott videóban is tapasztalható volt.)

A játék harcrendszere az egérre alapoz, de a vezérlés egyszerű: mindössze egyetlen gombot kell nyomkodnunk. Hatféle közelharc-módra számíthatunk, ezek a kétféle kardtípus (acél az emberek és ezüst a szörnyek ellen), valamint a háromféle stílus (erős, gyors illetve csoport elleni) kombinációjával állnak elő, és a különböző fajta ellenségek ellen más és más módot lesz célszerű használnunk. Mindezt ötféle varázserővel kombinálhatjuk (telekinézis, tűzlabda, védelem, mentális bűbáj, szörnycsapda). A Prince of Persia legutóbbi részének Speed Kill rendszeréhez hasonló módon harci kombók is kerültek a Witcherbe a hatásosabb támadás érdekében, melyekhez az egérgomb megfelelő pillanatban történő megnyomása lesz szükséges. Természetesen arra is lehetőség lesz, hogy aki komolyabban kézbe kívánja venni az irányítást, az különböző parancsokra shortcutokat hozzon létre.

A játékhoz a BioWare Aurora engine-jét vették alapul a CD Projekt Rednél, de természetesen rengeteg változtatást eszközöltek a Neverwinter Nightsban debütált motoron, és kiegészítették a Criterion Karma fizikai engine-jével is. Az Aurora motor több részét újraírták, hogy a DirectX 9 képességeit teljes mértékben kihasználhassák. A vertex és pixel shaderek segítségével például a varázskardok halványan izzanak a sötétben, hasonlóan egyes lények szeméhez. További példának hozható fel a grafika látványosságára a kastély padlójának tükröződése, a napszakok változása, az időjárási effektek vagy a dinamikus, elmosott szélű árnyékok.

Mindezek után már csak hab a tortán, hogy a The Witcherben magyar feliratozást is választhatunk majd, így különösen érdekes lehet minden hazai RPG játékos számára. Kíváncsian várhatja tehát mindenki, sikerül-e beváltania a játéknak a hozzá fűzött reményeket.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

További képek

  • The Witcher
  • The Witcher
  • The Witcher
  • The Witcher
  • The Witcher
  • The Witcher
  • The Witcher
  • The Witcher
  • The Witcher
  • The Witcher
  • The Witcher
  • The Witcher

The Witcher

Platform:

Fejlesztő: CD Projekt RED

Kiadó: Atari

Forgalmazó: CD Projekt

Megjelenés: 2007. november 14.

» Tovább a játék adatlapjára

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Dark Archon
Dark Archon [11456]
Gondolom az nem zavart, hogy ez egy tavalyi cikk, több, mint 1 éves :D
peterspy
peterspy [136]
igazából az egész játék teljesen magyar lesz ( magyar felirat és szinkron).:-D
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (3 db)