A tavalyi E3-on jelentették be a Battlefield sorozatért felelős EA részleg, a DICE legújabb kreálmányát, a Mirror's Edge-et, mely már az azóta rendezett kiállításokon való részvételével is elég sok díjat bezsebelt. A Portal már megmutatta, hogy lehet FPS-t úgy is készíteni, hogy az nem a lövöldözésre van kiélezve – valami hasonlót próbálnak ezzel a játékkal is elérni.
A történet egy utópisztikus, jövőbeli városban játszódik, ahol tiszta a levegő, nincs bűnözés, nincs nélkülözés, szegénység, erőszak és mindenki boldog. Ez azonban csak a látszat. A háttérben a totalitárius kormány vasököllel tartja fenn a hatalmat és a status quo-t. Mindenhonnan üvölt a burkolt propaganda, mindent és mindenkit megfigyelnek. A lázadás legkisebb szikráját is csírájában elfojtják.
Ebben a "boldog" jövőben él Faith, a játék főhőse, aki a rendszert kijátszó futárok táborában dolgozik. Ezek a futárok a megfigyelést kikerülve szállítanak csomagokat és információt mindenkinek, aki megfizeti. Az akrobatikus ügyességű Faith a free runningra és a parkourra nagyon hasonlító mozgásokkal közlekedik a háztetőkön (amelyet a Yamakasi és a Jump London filmekből már ismerhet a nagyérdemű), menet közben gyakran kijátszva a kevésbé mozgékony rendfenntartó erőket. Persze a puskagolyót vagy helikoptert nem tudja lefutni, ezért minden leleményünkre és gyorsaságunkra szükség lesz, ha túl akarjuk élni a kalandot.
A Mirror's Edge rengeteg újítást tartalmaz majd. Először is mindent Faith szemszögéből látunk, a saját testünkkel együtt, így még inkább a főszereplő bőrébe bújhatunk. Ezt segíti a HUD teljes hiánya is, így nincs, ami elvonja a figyelmünket az ugrálásról. Ugrálni pedig bőven fogunk. A háztetőkön minél gyorsabban közlekedve kell eljutnunk A-ból B-be anélkül, hogy otthagynánk a fogunkat, ami nem is olyan egyszerű feladat. Sok olyan ember van ugyanis, aki nem szeretné, hogy az adott csomag célba érjen, így mindent meg fog tenni, hogy megakadályozzon minket a célunk elérésében.
A fegyverekről nem lesz szó, ugyanis bármennyire furcsa, ez nem egy lövöldözős FPS. Ugyan lehet fegyvert használni a játékban, de rengeteg ok van, amiért nem tanácsos. Először is Faith nem katona, hanem futár, és bár az ellenfeleket macskaügyességgel tudja ártalmatlanítani vagy elvenni tőlük a fegyvert, használni már kevésbé érdemes azokat. A fegyverek, azon kívül, hogy plusz lőszert nem kapunk, nagyon lelassítanak minket, és a gyorsaság mindennél fontosabb.
Az akadályok minél gyorsabb és folyékonyabb bevétele a kulcs az adott feladat teljesítéséhez, ezeket ügyes kombókon keresztül tudjuk végrehajtani. Ha nem sikerül egy akadályt simán venni és megtörik a lendület, értékes másodperceket veszthetünk, amire nagy szükségünk lehet később. A játék egy Runner Vision nevű rendszert használ, amivel könnyebbé válik a tájékozódás. Futás közben a használhatónak tűnő tárgyak, korlátok, párkányok, csövek vörös színűek lesznek, így azonnal láthatjuk, merre tudunk továbbmenni, anélkül, hogy az elütne a játékbeli környezettől. A lehetőségeket látni fogjuk, de az útvonalakból nekünk kell kiválasztani a megfelelőt. Az egyszerű tájékozódás mellé hasonlóan könnyű irányítást is ígérnek a készítők.
A képeket és videókat elnézve nem csoda, hogy elég nagy – pozitív – sajtóvisszhangja van a játéknak. Minden videó fennen hirdeti, hogy a játékból való felvételeket láthatunk, ami elég hihetetlen elsőre. Kristálytiszta, letisztult grafika, sehol egy elmosódás vagy kocka, az átdolgozott fényeffektek gyönyörűek, és úgy az egész játék a "túl szép ahhoz, hogy igaz legyen" érzést kelti. Végre nem a mostani FPS-ekből ismert fekete, barna és ezek árnyalatai dominálnak az éjszakában, hanem végre világos van. Erőteljes, sugárzó színek és letisztult képi világ, ami már nagyon hiányzott a mostanában elharapódzott ”afro-amerikaiak harca az alagútban” stílusú játékok után. Persze ez a kivételes szépség valószínűleg visszaköszön majd a gépigényben is, meglátjuk mennyire. A tető alatt egyébként az Unreal Engine 3 egy módosított változata dübörög majd, amiben még inkább rágyúrtak a fény- és árnyékeffektekre, így még csodálatosabb grafikát ígérve. Bár nem igazán esett szó arról, hogy mennyire lesz hosszú a játék, ha a szóba került Portalhoz hasonlóan ez is legalább annyira szórakoztató és magával ragadó lesz, akkor nincs probléma.
Érdekesség még, hogy a történetet 2D-s rajzolt mozikból követhetjük, ami igen elüt a játék 3D-s mivoltától, de ez is a célja a készítőknek. A bevallottan lineáris történetet egyébként Rhianna Pratchett – a népszerű Korongvilág sorozatról ismert fantasy-író, Terry Pratchett lánya – követte el, aki például a Heavenly Sword vagy a nagysikerű Overlord sztoriján is dolgozott már, így nem kell aggódni, unalom kizárva. A hírek szerint az EA már most szervezkedik Hollywooddal egy lehetséges mozifilm vagy sorozat adaptációról, ami azért jelent valamit.
A megjelenés november 11-én lesz esedékes, PS3-ra, Xbox 360-ra és szerencsére PC-re is. Várjuk. Nagyon.