25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Mirror's Edge

Tükörélen táncolunk. Ősszel érkezik a DICE egyedinek ígérkező akciójátéka.

Írta: Playbahnosh 6 hozzászólás

A tavalyi E3-on jelentették be a Battlefield sorozatért felelős EA részleg, a DICE legújabb kreálmányát, a Mirror's Edge-et, mely már az azóta rendezett kiállításokon való részvételével is elég sok díjat bezsebelt. A Portal már megmutatta, hogy lehet FPS-t úgy is készíteni, hogy az nem a lövöldözésre van kiélezve – valami hasonlót próbálnak ezzel a játékkal is elérni.

A történet egy utópisztikus, jövőbeli városban játszódik, ahol tiszta a levegő, nincs bűnözés, nincs nélkülözés, szegénység, erőszak és mindenki boldog. Ez azonban csak a látszat. A háttérben a totalitárius kormány vasököllel tartja fenn a hatalmat és a status quo-t. Mindenhonnan üvölt a burkolt propaganda, mindent és mindenkit megfigyelnek. A lázadás legkisebb szikráját is csírájában elfojtják.

Ebben a "boldog" jövőben él Faith, a játék főhőse, aki a rendszert kijátszó futárok táborában dolgozik. Ezek a futárok a megfigyelést kikerülve szállítanak csomagokat és információt mindenkinek, aki megfizeti. Az akrobatikus ügyességű Faith a free runningra és a parkourra nagyon hasonlító mozgásokkal közlekedik a háztetőkön (amelyet a Yamakasi és a Jump London filmekből már ismerhet a nagyérdemű), menet közben gyakran kijátszva a kevésbé mozgékony rendfenntartó erőket. Persze a puskagolyót vagy helikoptert nem tudja lefutni, ezért minden leleményünkre és gyorsaságunkra szükség lesz, ha túl akarjuk élni a kalandot.

A Mirror's Edge rengeteg újítást tartalmaz majd. Először is mindent Faith szemszögéből látunk, a saját testünkkel együtt, így még inkább a főszereplő bőrébe bújhatunk. Ezt segíti a HUD teljes hiánya is, így nincs, ami elvonja a figyelmünket az ugrálásról. Ugrálni pedig bőven fogunk. A háztetőkön minél gyorsabban közlekedve kell eljutnunk A-ból B-be anélkül, hogy otthagynánk a fogunkat, ami nem is olyan egyszerű feladat. Sok olyan ember van ugyanis, aki nem szeretné, hogy az adott csomag célba érjen, így mindent meg fog tenni, hogy megakadályozzon minket a célunk elérésében.

A fegyverekről nem lesz szó, ugyanis bármennyire furcsa, ez nem egy lövöldözős FPS. Ugyan lehet fegyvert használni a játékban, de rengeteg ok van, amiért nem tanácsos. Először is Faith nem katona, hanem futár, és bár az ellenfeleket macskaügyességgel tudja ártalmatlanítani vagy elvenni tőlük a fegyvert, használni már kevésbé érdemes azokat. A fegyverek, azon kívül, hogy plusz lőszert nem kapunk, nagyon lelassítanak minket, és a gyorsaság mindennél fontosabb.

Az akadályok minél gyorsabb és folyékonyabb bevétele a kulcs az adott feladat teljesítéséhez, ezeket ügyes kombókon keresztül tudjuk végrehajtani. Ha nem sikerül egy akadályt simán venni és megtörik a lendület, értékes másodperceket veszthetünk, amire nagy szükségünk lehet később. A játék egy Runner Vision nevű rendszert használ, amivel könnyebbé válik a tájékozódás. Futás közben a használhatónak tűnő tárgyak, korlátok, párkányok, csövek vörös színűek lesznek, így azonnal láthatjuk, merre tudunk továbbmenni, anélkül, hogy az elütne a játékbeli környezettől. A lehetőségeket látni fogjuk, de az útvonalakból nekünk kell kiválasztani a megfelelőt. Az egyszerű tájékozódás mellé hasonlóan könnyű irányítást is ígérnek a készítők.

A képeket és videókat elnézve nem csoda, hogy elég nagy – pozitív – sajtóvisszhangja van a játéknak. Minden videó fennen hirdeti, hogy a játékból való felvételeket láthatunk, ami elég hihetetlen elsőre. Kristálytiszta, letisztult grafika, sehol egy elmosódás vagy kocka, az átdolgozott fényeffektek gyönyörűek, és úgy az egész játék a "túl szép ahhoz, hogy igaz legyen" érzést kelti. Végre nem a mostani FPS-ekből ismert fekete, barna és ezek árnyalatai dominálnak az éjszakában, hanem végre világos van. Erőteljes, sugárzó színek és letisztult képi világ, ami már nagyon hiányzott a mostanában elharapódzott ”afro-amerikaiak harca az alagútban” stílusú játékok után. Persze ez a kivételes szépség valószínűleg visszaköszön majd a gépigényben is, meglátjuk mennyire. A tető alatt egyébként az Unreal Engine 3 egy módosított változata dübörög majd, amiben még inkább rágyúrtak a fény- és árnyékeffektekre, így még csodálatosabb grafikát ígérve. Bár nem igazán esett szó arról, hogy mennyire lesz hosszú a játék, ha a szóba került Portalhoz hasonlóan ez is legalább annyira szórakoztató és magával ragadó lesz, akkor nincs probléma.

Érdekesség még, hogy a történetet 2D-s rajzolt mozikból követhetjük, ami igen elüt a játék 3D-s mivoltától, de ez is a célja a készítőknek. A bevallottan lineáris történetet egyébként Rhianna Pratchett – a népszerű Korongvilág sorozatról ismert fantasy-író, Terry Pratchett lánya – követte el, aki például a Heavenly Sword vagy a nagysikerű Overlord sztoriján is dolgozott már, így nem kell aggódni, unalom kizárva. A hírek szerint az EA már most szervezkedik Hollywooddal egy lehetséges mozifilm vagy sorozat adaptációról, ami azért jelent valamit.

A megjelenés november 11-én lesz esedékes, PS3-ra, Xbox 360-ra és szerencsére PC-re is. Várjuk. Nagyon.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Mirror's Edge
  • Mirror's Edge
  • Mirror's Edge
  • Mirror's Edge
  • Mirror's Edge

Mirror's Edge

Platform:

Fejlesztő: Digital Illusions

Kiadó: Electronic Arts

Megjelenés:
2009. január PC
n/a: PS3, X360

Minimális rendszerigény: 3 GHz-es processzor, 1 GB RAM, 256 MB-os videokártya PixelShader 3.0 támogatással: GeForce 6800/Radeon X1300 vagy jobb (GF7300 nem támogatott), 8xDVD-ROM, 8 GB HDD

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

boarpi
boarpi [5]
Ez nekem tiszta Ultraviola. Már a kinézet, a főhős és stb... Szóval film az már van belőle :-D
Mr. Freeman
Mr. Freeman [24]
Már nagyon várom!:-D
Playbahnosh
Playbahnosh [482]
Ami azt illeti a játékban elvileg lehetetlen lesz elakadni, csak úgy mint a Half-Lifeokban. Totálisan lineáris a dolog, szóval egy két próbálkozással ki lehet találni a jó utat (nem az, amelyik végén 80 méterről arccal tompítasz a betonon :)) Annyi benne a pláne, hogy a célig vezető utat többféle kitérővel is megtehetjük, teszemazt te nem mászol fel a légkondin, ugrasz át a korláton és mászol fel a tetőtre, hanem simán felmész a lépcsőn és F oldalirányú erővel hatsz az őr buksijára lábbal. A videókból és az eddig jött infókból legalábbis ennyi derül ki.

Amúgy igen, én is totál megelőlegezem neki a gémofdöjír címet így látatlanba... amit úgyis a Spore fog kapni hehehehe :-D:love:
GustyX
GustyX [7048]
"mekkora ez és ez és ez a pálya!" - "Vazze én itt akadtam el. Jobb vagy bal oldalra ugorjak?""Tudod, ott van egy tető. Na arra!","Öcsém, amikor a 2. pályán ott volt az két tető, elakadtam"....:D:D:D

Amúgy leszámítva azt, hogy ezzel megint csak az "EA Classic" kiadással fogok játszani, 2008-ra én már megelőlegeztem neki a "Game of the Year" címet:)
Creativ3Form
Creativ3Form [33858]
Mafia 2
Prince of Persia
Mirror' Edge

Ezt a három játékot várom a legjobban. Bár már arról beszélhetnénk, hogy mekkora ez és ez és ez a pálya!!!!:-(( Év játéka egyik esélyese, az már biztos.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (6 db)